Здобувачі освіти Спеціальної школи # 2 в смт Клевань Рівненської обласної ради реалізували колективний короткотривалий екологічний етнопроєкт «Український посуд вивчаємо – традиції народні знаємо».
Колись давно, у наших предків не було фабрик, скла, кришталю, інноваційних технологій виробництва та інших сучасних способів створювати речі. Були просто майстри або звичайні люди, які своїми руками робили посуд, одяг, меблі та інше. У своїй роботі вони використовували матеріали, які давала їм природа - глину, льон, бавовна, солому, дерево. Зараз наша культура поступово відтворює всі ті прекрасні речі, які подарувала нам наша багата українська історія. І однією з них, безумовно, є посуд.
У кожній українській хаті посуд вважався справжнім скарбом і набував особливої магічної сили оберега.
Мета проєкту: збагатити знання дітей з інтелектуальними порушеннями про давній український національний та сучасний посуд, матеріал, з якого виготовляли та виготовляють його. Дати початкові уявлення про назви та призначення українського національного посуду. Корекція рухової сфери, пізнавальних інтересів, дрібної моторики, тактильних відчуттів, уваги, пам'яті. Викликати у дітей емоційно-позитивне ставлення до предметів українського побуту. Сприяти налагодженню взаємодії педагогів та дітей спеціальної школи. Розвивати увагу та інтерес до праці народних умільців. Виховувати почуття гордості за свій народ, його історію, досягнення.
Учасниками проєкту стали: учні 6-А класу (класний керівник Звягінцева Марія Романівна) , учні 7 класу (класний керівник Ляшук Ірина Олександрівна) та учні 10-Б класу (класний керівник Шолота Вікторія Володимирівна).
Кінцевим результатом проєкту є виставка малюнків та поробок "Місто великих майстрів".
Етапи проєкту:
І. Підготовчий етап
Ознайомлення учнів спеціальної школи з українським національним посудом на шкільній виставці.
ІІ. Етап реалізації
1. Викладання посуду з природних матеріалів на подвір'ї (збір природних матеріалів; спонукання до самостійного вибору потрібного природного матеріалу; корекція уваги, дрібних м’язів пальців; розвиток творчої фантазії; виховувати організованість, дисциплінованість, бажання приходити на допомогу тому, хто її потребує).
2. Творча майстерня "Яскрава палітра": розмальовування силуетів посуду (активізувати ініціативу учнів, формувати естетичні відчуття та смак).
3. Аплікації "Юні декоратори": робота дітей по прикрашенню силуетів посуду природними матеріалами та нитками (формування тактильних відчуттів, корекція просторової орієнтації, виховання відчуття прекрасного).
4. "Місто гончарів": декорування гіпсового посуду фарбами (розвивати відчуття ритму, симетрії, пропорції, дитячу творчість).
ІІІ. Заключний етап
Створення необхідних умов для ознайомлення та розширення знання дітей з інтелектуальними порушеннями про український посуд, матеріали з яких його виготовляли.
З огляду на сучасний інтерес до глиняного посуду та його використання в побуті, тема проєкту є актуальною і своєчасною. Отож, давайте радо відновлювати та підтримувати цей промисел, котрий насправді вже давно став душевним національним мистецтвом.