СПЕЦІАЛЬНА ШКОЛА № 2
В СМТ КЛЕВАНЬ РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ

Робота практичного психолога з дітьми з особливими освітніми потребами

NoneNoneNoneNoneNoneNoneNoneNoneNoneNoneNoneNone

 Сучасні школярі, перебуваючи в умовах воєнного стану, стикаються з різноманітними проблемами: підвищена тривожність, роздратування, стрес, безсоння, труднощі в засвоєнні навчального матеріалу. З такими проблемами не в кожного дорослого виходить впоратися самостійно, а дітям з особливими освітніми потребами необхідний регулярний психологічний супровід. Дитині важко розповісти про те, що її хвилює, їй легше висловити свої думки, чи внутрішні переживання у вигляді візуальних форм, наприклад, у вигляді малюнка, кольору. Тому, одним із найбільш комфортних та захоплюючих напрямів у психології для корекції емоційного стану вважається арттерапія.       Арттерапія - це відмінний метод самопізнання, який допомагає через творчість зазирнути всередину себе, розкрити внутрішні сили, підвищити самооцінку та екологічно опрацювати безліч різноманітних запитів. Дитина не може контролювати події і обставини, що відбуваються навколо неї, але може контролювати межі свого малюнка, споглядати результат своєї творчості, ділитися досягненнями і вірити у власні сили, вірити, що світ добрий, в ньому багато хорошого, є люди, які можуть захистити, прийти на допомогу.

 Вправа «Зустрічаю весну» спрямована на подолання негативних емоційних станів, підвищення самооцінки, формування позитивної навчальної мотивації, а також - вміння відстоювати власні кордони і поважати кордони інших. Допомога психолога на заняттях -це теж частина терапії, адже психолог - це руки, очі і вуха дитини. Також психолог зобов’язаний створити захищений простір, в якому дитині комфортно перебувати. Від умов, в яких проводиться заняття залежить ефективність проведеної роботи. Творчість - шлях до радості. Творіть і не бійтеся, що вийде не гарно чи не правильно! Все, що намальовано в кабінеті психолога - правильно і гарно, не буває неправильних кольорів, неправильних малюнків. Демонструються лише ті малюнки, які дитина хоче показати, а з результатами своєї творчості дитина робить те, що вважає за потрібне. В кабінеті психолога не буває оцінок, не буває засудження, бо немає неправильних почуттів і неправильних кольорів. Малюйте, радійте і зустрічайте весну. Все, що ви намалювали - це прекрасно!